Jak jistě víte, Volkswagen není samotná automobilka Volkswagen, ale tento koncern schraňuje pod svými křídly celou řadu značek, mezi kterými nechybí ani Seat či Škoda. A právě tyto tři jmenované značky mají podle koncernu až příliš mnoho společného a proto potřebují mít mezi sebou větší rozdíly.

Tyto tři značky jsou to nejlepší co Volkswagen na evropském trhu má a je to dost možná tím, že společně sdílí podobný design i technologie. To se ovšem koncernu příliš nelíbí a plánuje v tomto ohledu změny. Prohlásil to alespoň Mathias Müller, generální ředitel Volkswagenu. Vedení nyní plánuje vytyčit nové vymezení jednotlivých značek, které se budou třídit podle 14 nov+ vzniklých zákaznických skupin.

„Nejdůležitější výzvou je (dosažení) perfektního pokrytí trhu s jasnými územími pro značky,“ řekl Müller na strategickém setkání s asi 400 manažery ve Wolfsburgu. „Musíme být nyní lépe schopni využít spolupráce, kterou naše jedinečná aliance značek nabízí, než jsme dělali doposud.“

Tento postup má uklidnit rozbouřené vody vztahů mezi jednotlivými stranami. Ty jsou nejdivočejší mezi Německem a Škodovkou. Právě němečtí manažeři již delší dobu dělají všechno proto, aby donutili výrobu Škodovky přesunout se mimo hranice naší republiky. Zároveň také velmi intenzivně lobují za zvýšení poplatků, za sdílené technologie. To dokonce již vyvolalo tak prudké vyostření situace, že celou věc musel uklidňovat sám premiér.

Postavená značek je velice citlivým tématem. „Samozřejmě je někdy extrémní výzvou řídit tento tanker a vybalancovat (různé) zájmy,“. Dále tedy bude následovat snaha o větší rozlišení mezi prémiovými značkami a rozlišení strategie do dalších regionů.