Nová generace M5 pro modelový rok 2017 je připravena nahradit sedm let starý a poměrně úspěšný model F10. Není pouze přepracovaný exteriér a interiér, ale také ztratil na váze a získal nové motory. Asi nejzajímavější novinkou je to, že získal pohon všech čtyř kol. Pojďme se blíže podívat, na co se můžeme těšit dále.

M5 má agresivnější vzhled a lepší aerodynamiku

Stejně jako předchůdce, tak nová M5 je navýšena ze standardního sedanu. Určitě rádi přijmete její sportovnější vzhled. Kromě agresivního stylu, se dočkáme lepší aerodynamiky, širších blatníků a nárazníky uzpůsobené pro lepší sání vzduchu do chladícího systému motoru.

Boční část nabízí revidované postranní lemy, nižší světlou výšku, složené brzdy. V zadní časi vás pak překvapí celkem velký difuzor lemovaný dvěma výfuky na každé straně. Celkově nová M5 vypadá dobře a může se chlubit celou řadou změn, ale máme pocit, že to není dost. Zejména ve srovnání s AMG E63.

V interiéru vás ohromí především dotykový displej s vysokým rozlišením

Kabina nabízí více znaků M5, než je zdravé. Kromě toho se můžete těšit na vysoce kvalitní kožené čalounění, větší objem kabiny, nového displeje s vysokým rozlišením a obrazovkou 10 palců. Sedadla nabízí až 20 různých poloh. Nechybí ani klasické funkce, jako je Apple CarPlay, WiFi hotspot a bezdrátové nabíjení.

Celá palubní deska působí trošku agresivně a futuristicky. Má krásné křivky a obložení je skutečně kvalitní. Nechybí klasické rozvržení tlačítek. Barva interiéru se pohybuje od tmavě šedých tónů, až po ty světlé s občasným odbočením do červené barvy.

Co se ukrývá pod kapotou

Jak jsme již řekli, k dostání bude pohon všech kol. Nově je také vybaven novým motorem V-8 twin-turbo o objemu 4,4 litru. K dispozici je osmistupňová převodovka a automatická převodovka M Steptronic s Drivelogic funkcí.

Motor disponuje 591 koňmi a 553 liber-stop točivého momentu. Zrychlení z nuly zvládne za 3,4 vteřiny a maximální rychlost je 250 km/h.

Oceňujeme nové technologie, design a více agresivní křivky. Problémem je však vyšší hmotnost a nižší kilometrový výkon. S těmito drobnostmi se však popereme.