Může postupný přechod na elektromobilitu způsobit to, že se postupem času stane elektromobil nedostupným zbožím pro lidi, kteří nevydělávají tolik peněz. Za pravděpodobné to považuje Dietr Pötsh, předseda dozorčí rady Volkswagenu, který vidí hlavní problém v pomalu se snižujících cenách elektromobilů.
Příliš drahé!
„Máme jasný cíl a to zpřístupnit elektromobil širokému okruhu obyvatelstva, to znamená, aby byly dostupné“ řekl Pötsch. Ovšem zároveň dodal, že může být obtížné udržet si ceny vozidel na nejnižší úrovni. „Současná cenová hladina nemůže zůstat stejná, pokud jsou tato vozidla vybavena elektromotory, a to nevyhnutelně povede k podstatnému zvýšení ceny v segmentu malých osobních automobilů,“ dodal.
Automobilka Volkswagen se doposud vzpamatovává ze skandálu Dieselgate. I proto se neustále zvyšuje počet elektromobilů její výroby, které jsou cestou jak splnit náročné evropské emisní normy.
Unie utahuje kohoutky
I přes pochyby expertů Evropská unie přijala přísnější limity emisí oxidu uhličitého v segmentu osobních vozů, které mají vejít v platnost v roce 2030 a snížit by se celkově měly o 37,5 procenta u osobních automobilů a o 31 procenta u vozů užitkových. Do vývoje výroby automobilů s elektropohonem, autonomních technologií a dalších služeb, chce automobilka investovat do roku 2023 celkem 44 miliard eur, tedy asi 1,33 bilionu korun.