Škoda rozhodně nezahálí a expanduje na zahraniční trhy. V pozadí přitom nezůstává ani nejnovější model Karoq, jehož čínská verze byla nedávno představena na autosalonu v Guangzhou (Kanton). Vozy se budou vyrábět ve městě Ningbo, které se nachází nedaleko Šanghaje. Ve srovnání s evropským sourozencem má čínský Karoq delší rozvor a v nabídce se objeví pouze s benzinovými motory.
Poznat rozdíl mezi čínskou a evropskou verzí není příliš složité. Evropský Karoq nemá tolik chromovaných prvků (na což si Číňané potrpí) a jeho rozvor náprav je kratší o pět centimetrů. V Karoqu určeného pro čínský trh je na zadních sedadlech více místa, ale zájemci se musí smířit s absencí systému VarioFlex.
Škoda také uvedla, že pro nabízená provedení neplánuje pohon 4×4 ani přímo řazené převodovky. Čínští zákazníci se tak musí spokojit se sedmispojkovou převodovkou DSG.
Na čínský trh se dostanou dva čtyřválcové agregáty. Konkrétně dvanáctistovka s výkonem 88 kW /115 k) a silnější čtrnáctistovka s výkonem 110 kW (150 k). V nabídce českých prodejců na tyto motory nenarazíte.
Jak si vede Karoq u nás?
Nová Škoda Karoq nahradila SUV Yetti a ihned si získala sympatie českých zákazníků. Na první pohled se velmi podobá Kodiaqovi, ale je výrazně kratší a chybí v ní třetí řada sedadel. Díky tomu však mají cestující na zadních sedadlech více místa.
Samozřejmostí je nadstandardní objem zavazadelníku – 521 litrů. Sklopením zadních sedadel lze dostupný prostor zvětšit na 1810 litrů.
Čeští zákazníci mohou volit z podstatně bohatší nabídky motorů, vybrat si mezi automatem a manuálem a připlatit si za pohon 4×4, díky kterému lze s Karoqem utáhnout až dvoutunový závěs. Jako první vůz značky Škoda dostal plně digitální přístrojovou desku.
Chcete-li se o Škodě Karoq dozvědět více, případně si domluvit testovací jízdu u autorizovaného prodejce, pokračujte na www.auto-poly.cz.